گالری طلا و جواهر میرازر

خرید طلای آب شده

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده همان طلای دست دوم، طلای قدیمی و یا شمش است که ذوب شده است. طلافروشی ها بعد از اینکه طلا را از مشتری می خرند، درصورتی که به عنوان طلای دست دوم قابل فروش نباشد، آن را به مراکز ری گیری می فرستند و ذوب می کنند. از آنجایی که خرید طلای زینتی اجرت و کارمزد دارد، در حقیقت هزینه‌ای بیشتر از ارزش طلایی که خریداری می‌کنید، می پردازید، بنابراین برای سرمایه گذاری خرید طلای آب شده که حتی مالیات نیز ندارد، انتخاب مناسب تری است.

شما طلا را با عیار ۱۸ یا همان عیار ۷۵۰ را از مغازه دار می خرید اما در هنگام فروختن همان طلا چون دیگر دست دوم محسوب می شود، آن را با عیار ۷۴۰ خریداری می کنند.

قیمت طلای آب شده

برای استعلام قیمت طلای آب شده میتوانید از سایت WWW.MIRAZAR.COM استفاده کنید.

طلای آب شده شنبه ای چیست؟

طلای آب شده را به دو روش معامله می کنند، نقدی و غیرنقدی. در روش نقدی شما هنگام دریافت طلا هزینه آن را پرداخت می کنید و در روش غیرنقدی حالت های مختلفی وجود دارد مانند طلای آب شده فردایی، شنبه ای و شرطی. در معاملات غیرنقدی، طلا به عنوان کالای مد نظر معامله نمی شود و صرفا لفظ قیمت طلای آب شده رد و بدل می شود.

معاملات طلای آب شده شنبه ای، از طریق تلفن انجام می شود. به همین دلیل نوسانات قیمت بسیار زیادی ایجاد می کند. معاملات شنبه ای مختص طلای آب شده است، به دلیل بسته شدن بازار جهانی در پایان روز جمعه، روز شنبه معاملات باز شده تسویه می شوند و تفاوت قیمت پرداخت می شود. این معاملات با اهرم انجام می شود، یعنی شما با رقمی بالاتر از سرمایه خود معامله می کنید. این معاملات ممکن است سود بسیار زیادی داشته باشند، اما به همان نسبت ریسک ضرر وجود دارد.

استعلام کد طلای آب شده

از آنجایی که تشخیص اصل بودن طلای آب شده کار دشواری است و هیچ مارک، مهر و نوشته یا فاکتوری ندارد، اگر تقلبی از آب در بیاید دیگر هیچ راهی برای اثبات آن وجود ندارد. بنابراین در خرید طلای آب شده دقت کنید. وزن و عیار طلای آب شده را به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، با ماژیک یا برچسب روی قطعه طلا نوشته می شود. اما به این نوشته ها نمیتوان اعتماد کرد. بنابراین بهتر است برای اطمینان از عیار و اطلاعات درج شده با اتحادیه شهر خود تماس بگیرید و کد طلای آب شده را استعلام بگیرید.

شماره تلفن گویای اتحادیه طلا تهران 02188931833 است. با وارد کردن شماره ری گیری (کد ری گیری یا انگ روی طلای آب شده) می توان به شناسنامه قطعه طلا دست یافت. به چک کردن مقدار عیار و کد ری‌گیری بر روی طلای آب شده انگ زدن می‌گویند. یادتان باشد خرید طلای آب شده بدون انگ اصلا منطقی نخواهد بود.

محاسبه قیمت

مظنه یا قیمت یک مثقال طلای 17 عیار، معیاری است که برای قیمت گذاری طلای آب شده در ایران استفاده می شود. برای محاسبه قیمت طلای آب شده، مظنه را بر عدد 4.33 تقسیم کنید تا قیمت یک گرم طلای 18 عیار به دست بیاید. یادتان باشد مالیات، اجرت ساخت یا هر عنوان دیگری برای افزایش قیمت طلای آب شده بی معناست و نباید بیشتر پرداخت کنید.

بررسی رنگ

رنگ طلای آب شده که می خرید معمولا زرد نیست و در بعضی نقاط آن رنگ طلا به شکل سیاه، سبز و مسی است. این رنگ ها به دلیل فلزهای استفاده شده در طلا به وجود می آیند. در حقیقت مقداری ناخالصی موجب کاهش عیار طلا شده است. رنگ ها در قیمت طلای آب شده موثر نیستند و قیمت طلا برحسب عیار آن محاسبه می شود.

طلای آب شده بخریم یا شمش طلا؟

طلای آب شده در واقع همان شمش طلا است که بجای عیار 24 یا خالص، عیارهای متفاوتی دارد. شمش طلا توسط شرکت های تولید شمش ساخته می شود و دارای کد های استاندارد است. معمولا وزن آن نیز استاندارد است و نمی توان آن را در وزن های مختلف تولید کرد. همچنین شمش اجرت و کارمزد دارد که باعث می شود طلای آب شده گزینه بهتری برای سرمایه گذاری در طلا باشد.

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

هنگام خرید سکه مبلغی اضافه به نام باج و حق ضرب پرداخت می کنید که در هنگام فروش ان را کسر می کنند. بنابراین فقط پول بیشتری پرداخت کرده اید. اما خرید طلای آب شده مالیات و اجرت ساخت ندارد. نقدشوندگی آن نیز از سکه بیشتر است، بنابراین خرید طلای آب شده انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است.

سخن پایانی

یادتان باشد انگی که ری گیری های تهران روی طلای آب شده می زنند کد 6 رقمی و در شهرستان کد 4 رقمی است. حتما قبل از خرید کد طلای آب شده را استعلام بگیرید تا از اصل بودن و عیار آن مطمئن شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا